PROJEKT: „SLAVNE OSOBE NAŠEGA GRADA“
Cilj aktivnosti:
- Cilj projekta je upoznavanje učenika sa životima i djelima slavnih osoba grada Splita
- Osvješćivanje rodne ravnopravnosti,
- Prevladavanja stereotipa o pojedinim zvanjima i zanimanjima
- Jačanje samopouzdanja kao i razvoja kreativnosti, novih kompetencija i vještina
Ishodi aktivnosti
- Učenici će proširiti znanje o osobama koje su, bez obzira na područje i djelovanje, svojim radom dale veliki doprinos svjetskoj i hrvatskoj baštini.
- Učenici razvijaju poduzetničke vještine i stvaraju likovne radove na temu Slavne osobe našega grada.
- učenici stječu vještine u novomedijskim tehnikama radom na računalu s digitalnim alatima.
- Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje u rješavanju problema
- Učenici će se upoznati s političkim i društvenim okolnostima u srednjem vijeku.
- Učenici će osvijestiti važnost znanja za napredak društva
- Učenici će promicati toleranciju
- Učenici će razviti samopouzdanje
- Učenici će moći osvijestiti kako stereotipi utječu općenito na izbor zanimanja
- Učenici će moći nabrojiti neke uspješne znanstvenike/ce, umjetnike/ce, aktiviste
- Učenici će biti inspirirani za izbor zanimanja u znanosti
- Učenici mogu čitati s razumijevanjem poznate tekstove na engleskom jeziku
- Učenici razvijaju komunikacijske jezične kompetencije i čitalačku pismenost
- Učenici postižu samostalnost u ovladavanju jezikom širenjem fonda riječi
- Učenici razbijaju predrasude o ,,muškim'' i ,,ženskim'' poslovima/ zanimanjima/ sposobnostima
- Učenik pjevanjem i sviranjem izvodi autorske pjesme iz Hrvatske i svijeta.
- Učenik uz povremenu učiteljevu pomoć ili samostalno provodi jednostavno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju.
Namjena aktivnosti
- Projekt Slavne osobe našega grada školski je projekt koji će se provoditi tijekom cijele školske godine 2023./24. kroz izvannastavne aktivnosti učitelja predmetne i razredne nastave uz sudjelovanje stručnih suradnika.
- U projekt će biti uključeni učenici od 5. do 8. razreda.
- Učenici će kroz vođeni istraživački rad upoznati slavne osobe grada Splita i njihov doprinos društvu u različitim područjima (znanstvenici, umjetnici,sportaši, svećenici, književnici,…).
- Glavna ideja projekta polazi od toga da su učenici slabo upoznati s ulogom koju su pojedine osobe imale i imaju u društvu.
- kroz projektne aktivnosti imati će priliku bolje se upoznati sa životima i djelima slavnih osoba s ciljem osvještavanja rodne ravnopravnosti, prevladavanja stereotipa o pojedinim zvanjima, jačanja samopouzdanjakao i razvoja kreativnosti, novih kompetencija i vještina.
Nositelji aktivnosti: Renata Ruić, Snježana Omazić, Vesna Šiklić, Suzana Kustić, Mladenka Sinovčić, Duška Volarević, Marina Gojsalić
Način realizacije
I. Izrada plana provođenja aktivnosti i hodograma (implementacija projekta ugodišnji kurikulum)
II. Izrada i provedba inicijalnog upitnika među učenicima uključenim u projekt (Online upitnik, Google obrazac)
III. Provedba programskih aktivnosti. Istraživački rad, skupljanje podataka, istraživanje života i postignuća te utjecaj osoba na grad i širu okolicu, posjet
muzejima, virtualni izleti na mjesta povezana sa osobom koju proučavaju. Dokumentiranje prikupljenoga; izrada likovnih radova, izrada prezentacija, video
uradaka, pisanje biografija, web knjige, intervjuiranje stručnjaka, potomaka, osoba povezanih sa „slavnom osobom“.
1.Istraživanje ličnosti:** učenici u grupama istražuju dodijeljenu im ipoznatu osobu iz povijesti Splita. Istražuju život, postignuća i značaj te osobe.
2. Kreativna prezentacija:** Svaka grupa priprema kreativnu prezentaciju o svojoj osobi. To može uključivati plakat, kratki video ili dramatizaciju.
3. **Interaktivna prezentacija:** Organizirani događaj gdje će svaka grupa prezentirati svoju osobu. Drugi učenici mogu postavljati pitanja i sudjelovati u
diskusiji.
4. **Virtualna tura:** Učenici istražuju lokalne znamenitosti povezane s osobama iz njihovih istraživanja. Mogu stvoriti virtualnu turu kroz aplikacije ili prezentacije.
5. **Kreativno pisanje:** Učenici pišu kratke priče ili eseje o tome kako bi izgledao razgovor između njih i odabrane osobe iz povijesti.
6. **Umjetnički izraz:** Umjetnički izraz kroz crtanje, slikanje ili izradu maketa koje prikazuju ključne trenutke iz života odabrane osobe.
IV. Prezentacija aktivnosti na web stranica projekta, na satovimai razrednih odjeljenja, u školi povodom Dana škole.
**Izložba:** Organizirana zložba gdje će radovi učenika biti izloženi. Pozvati roditelje i druge učitelje da pogledaju njihove projekte. Izrada i provedba upitnika među učenicima uključenim u projekt s ciljem mjerenja promjena u njihovim stavovima i ponašanjima po završetku projekta (Online upitnik,Google obrazac)
**Refleksija:** Na kraju projekta potaknuti učenike da razgovaraju o tome što su naučili i kako su se razvijali tijekom istraživanja i prezentacija.
Vremenik realizacije
Tijekom školske godine 2023/2024.
Okvirni troškovnik
Način praćenja
- inicijalni i završni upitnik
- izvješća o provedenim aktivnostima
- broj učenika, učitelja i stručnih suradnika uključenih u projekt
U prvom dijelu projekta proveli smo anketu o tome koliko znamo o slavnim osobama našeg grada koji su svojim radom i djelovanjem doprinjeli njegovom razvitku. Iznenadili smo se nekim rezultatima...
Odabrali smo neke i započeli s radom. 5.a i 5.b su odabrali cara Dioklecijana i počeli sa istraživanjem. Na satu Engleskog jezika izlagali smo svoje prezentacije te zajednički napravili lentu vremena.
Učenici 5.b napravili su simulaciju gradnje Dioklecijanove palače koju su napravili u Minecraftu. Na poveznici možete vidjeti vidio uradak https://youtu.be/Kxwz93SQC1g
Učenici 6.b su otkrivali pojedinosti iz života Vida Morpurga i don Frane Bulića.
Učenici 6.a i 6.b napravili su video uradak prema novelama Marka Uvodića Splićanina iz zbirke Mali libar. Možete ga pogledati na poveznici!
U sklopu projekta, učenici su na nastavi Likovne kulture godine istraživali i upoznavali osobni i umjetnički život likovnih umjetnika koji su obogatili splitsku likovnu scenu. Inspirirani njihovim djelima i sami su se okušali u različitim likovnim tehnikama i na različite načine reinterpretirali njihova djela.
Učenici 8.a istraživali su život i djelovanje arhitekte Vicka Andrića, matematičarana Ivana Uremovića i Tonija Miluna. U sklopu projekta na Sustipanu su mjerili dimenziju glorijeta te napravili model u školi kojeg su izložili u atriju naše škole.
Učenici 8.b saznali su mnoštvo zanimljivosti iz života i djelovanja Stipe Božića te su napravili prezentaciju sa video zapisom koju možete pogledati na povezici.