Oxford Reading Club
Projekt Oxford Reading Club
"Read your way to better English" je školski projekt koji se provodi koristeći digitalnu knjižnicu Oxford Reading Club s više od 700 naslova e-knjiga.
Cilj ovog projekta je potaknuti učenike na čitanje na engleskom jeziku. Sudjelovanjem u projektu učenici će čitati različita djela prilagođena njihom stupnju znanja engleskog jezika na dodatnoj nastavi, ali i kod kuće u sklopu istraživačke aktivnosti.
Način realizacije : Dodatna nastava engleskog jezika
Sudionici : Učenici 6.b/7.a/ 8.a., učiteljica Engleskog jezika Snježana Omazić
Projekt Oxford Reading Club- Čitalački klub modernog doba
Kurikulumsko područje: jezično-komunikacijsko
Međupredmetne teme: Upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije; Građanski odgoj i obrazovanje; Osobni i socijalni razvoj; Učiti kako učiti; Zdravlje; Održiv razvoj; Poduzetništvo
1. Ciklus (razred): 2. i 3. ciklus ( 6., 7. i 8. razred)
2. Ishod/Cilj 1:
Razviti naviku i ljubav prema ekstenzivnom čitanja na engleskom jeziku.
3. Obrazloženje ishoda (povezan s potrebama, interesima učenika i vrijednostima ŠK):Sudjelovanjem u projektu učenici će čitati različita djela prilagođena njihovom stupnju znanju engleskog jezika na motivacijskim i kreativnim radionicama, ali i kod kuće u sklopu istraživačke aktivnosti.
Na uvodnim, motivacijskim radionicama učenici će istraživati digitalnu knjižnicu, upoznavati različite književne žanrove, odabirati naslove čije će dijelove pročitati i potom interpretirati kroz grupne diskusije. Na taj će se način upoznati s različitim književnim žanrovima, tematikama i autorima o kojima će dati svoje mišljenje i iznijeti svoje stavove.
Učenici će potom nastaviti s čitanjem odabranih djela i u sklopu istraživačke aktivnosti doma. Bit će motivirani čitati u svoje slobodno vrijeme i na taj će način razvijati naviku i ljubav prema ekstenzivnom čitanju koje vodi čitalačkoj pismenost. Osim toga,unaprijeđivat će jezično-komunikacijsku kao i kulturološku kompetenciju te razvijati samostalnost u ovladavanju jezikom kroz korištenje funkcionalnosti digitalne knjižnice (rječnik, bilješke i sl.) . Koristit će i unaprijeđivati svoje informatičko znanje prilikom korištenja digitalnih alata.
Na kreativnim će radionicama na različite načine interpretirati pročitana djela tako što će kroz timski rad osmišljavati i izrađivati kvizove, društvene igre, postere, različite pisane uratke, glumiti predstave, voditi grupne diskusije po ulogama i sl.Učenici će kroz čitanje i interpretaciju različitih književnih djela steći i znanje drugih predmetnih područja, bilo društvenih, jezičnih ili prirodnoslovnih. Također, na samim će kreativnim radionicama koristiti znanja iz drugih predmetnih područja u izradi različitih materijala.
Učenici će ovakvim korištenjem engleskog jezika, svakodnevnim čitanjem i sudjelovanjem na radionicima, usavršavati sve četiri jezične vještine, povećati vokabular te postati samostalniji i samopouzdaniji govornici engleskog jezika.
Na svakoj će kretivnoj radionici vrednovati vlastiti rad i rad drugih učenika kroz ispunjavanje kratkog upitnika ili vođenim komentiranjem. Naučit će snositi odgovornost kroz timski rad i koristiti pozitivan jezik prilikom komentiranja svog ili tuđeg rada s naglaskom na ono što je dobro, ali i ono što se može popraviti.
Naposljetku, učenici će pronaći ono što uistinu vole i žele čitati te nastaviti s navikom čitanja, kako na engleskom, tako i na hrvatskom i drugim jezicima.
4. Očekivani ishodi/postignuća (Učenik će moći):
· Samostalno koristiti digitalnu knjižnicu i sve njezine funkcionalnosti (integrirani rječnik, opcije slušanja i biranja dijalekta, snimanja i pisanja bilješki, izrade vlastite liste nepoznatih riječi, rješavanja zadataka razumijevanja, gramatike i vokabulara)
· Razlikovati i opisivati književne žanrove
· Sudjelovati u uvodnim diskusijama u kojima daje svoje mišljenje i osvrt na različitu tematiku
· Koristiti različite tehnike prilikom čitanja, poput skimming and scanning
· Globalno i selektivno čitati i/ili slušati te razumijeti e-knjige različitog žanra i tematike
· Pokazati razumijevanje pročitanog/poslušanog kroz rješavanje zadataka razumijevanja
· Pokazati usvojenost vokabulara i gramatičke struktura kroz rješavanje zadataka
· Uvježbavati izgovor kroz čitanje naglas, snimanje ili kroz zadatke speak-up i wrap up
· Provoditi online istraživanja
· Sudjelovati u radionicama u kojima će analizirati i interpretirati pročitano kroz kreativan rad ( izrada postera, kviza, društvenih igara, glumljenje predstave, vođenje diskusije, pisanje različitih pisanih uratka i sl.)
· Odabrati e-naslov prema svom interesu
· Uspoređivati različite naslove
· Primjenjivati znanja iz drugih predmetnih područja u izradi materijala na radionicama
· Vrednovati vlastiti i rad svojih kolega kroz vođene aktivnosti
· Pratiti svoj napredak skupljanjem znački
5. Način realizacije:
· Oblik: PROJEKT „Oxford Reading Club-Čitalački klub modernog doba“ redovna nastava engleskog jezika, dodatna nastava engleskog jezika,
Način učenja (Što učenici rade):
Samostalno čitaju i/ili slušaju e-naslove na nastavi i u sklopu istraživačke aktivnosti doma koristeći se svim funkcionalnosti digitalne knjižnice
· Aktivno sudjeluju u uvodnim i kreativnim radionicama u kojima kroz grupni rad na različite načine interpretiraju pročitane naslove
· Sudjeluju u razrednim i grupnim raspravama različite tematike
· Izrađuju online kviz koristeći se vokabularom iz knjiga koje čitaju
· Osmišljavaju i izrađuju vlastite drušvene igre na temelju pročitanih naslova
· Osmišljavaju i izrađuju postere o djelima koja su pročitali
· Pišu različite pisane uratke na temelju pročitanog (recenzije, sažetke, pjesme i sl.)
· Vode diskusije o onom što su pročitali po prethodno dodijeljenim ulogama
· Sami biraju knjigu koju čitaju i način na koju ju interpretiraju
· Rješavaju zadatke razumijevanja, vokabulara i gramatike
· Vrednuju svoj rad i rad svojih kolega kroz ispunjavanje listića, ankete i/ili komentiranjem
· Prate svoj napredak skupljajući značke
· Metode poučavanja (što rade učitelji):
- Organiziraju i provode radionice, vode i koordiniraju rad učenika kroz radionice, motiviraju, usmjeravaju i savjetuju učenike.
Trajanje izvedbe: tijekom školske godine 2023./24.
NATJECANJE MLADIH TEHNIČARA
- državna razina: od 3. do 6. lipnja 2024.
(ponedjeljak - četvrtak).
TESTOVI I ZADATCI S PROŠLOGODIŠNJEG ŽUPANIJSKOG NATJECANJA